Thursday, October 20, 2011

Kenapa saya tak pernah promote blog

Semenjak dari sekolah lagi, saya memang tidak berbakat menulis. Kalau buat je karangan mesti ayat tah apa-apa, jalan cerita bertarabur, penggunaan perkataan tidak kena tempat dan macam-macam lagi lah. 

Menulis blog
Kalau dulu saya pernah tulis diari di dalam satu buku diari. Ohh waktu itu saya form 2. Jika diingat semula, nak gelak sorang2 pun ada jugak. Waktu form 2 dah ada crush dengan cikgu, aiyaaaa, Tulis semua isi hati dalam diari, then kantoi dan memang kecoh satu batch. Sampai form 5 cerita tu masih dibualkan. Zaman semakin maju, semua orang buat blog dan saya pun teringin juga. Bukan nak cari populariti dengan promote blog entri tak berfaedah dan tak best, tapi saya buat blog as a platform untuk gantikan diari yang dalam buku kepada online diari. Lebih mudah, lebih selamat daripada hilang.



Promote blog
Nak promote blog? Mungkin jarang dibuat sebab saya tak perlukan reader pun dan follower yang ramai pun. Lagipun apa yang ditulis disini, boleh dikategorikan sebagai sampah juga la. *tak termasuk entri yang di copy paste dari tempat lain*. 

Lagi satu sebab, saya pemalu. Ye, saya pemalu dan kadang2 saya malu tak bertempat. Kalau saya tau ada someone baca blog saya, nak jumpa orang tu pun malu. Sebab tu kena privatekan identiti. Kalau ada kawan-kawan terjumpa, dia taklah tau blog sampah ni saya yang tulis. haha.

Okayy that's enough for this time. Pagi-pagi bangun menulis ni pun sebab nak jalankan otak kasi fikir nak susun ayat. ^_^

Patut la BM PMR saya dapat B dulu.

0 comments:

Post a Comment

 

Copyright (c) 2009 forbidden island. All rights reserved. Design by NodeThirtyThree + Free CSS Templates. Bloggerized by Free Blogger Template.